اسپیس ایکس در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۵ موشک استارشیپ ۴۰۳ فوتی/۱۲۴ متری خود را برای یازدهمین بار پرتاب کرد. بوستر سوپر هوی و مرحله بالایی استارشیپ در اقیانوس به زمین بازگشتند و تأیید کردند که پرواز زیرمداری موفقیتآمیز بوده است. این ماموریت، آخرین پرواز طراحی نسخه ۲، قابلیت اطمینان و قابلیت استفاده مجدد رو به رشد استارشیپ را ثابت کرد. به گفته اسپیس ایکس، آنها در حال حرکت به سمت نسل بعدی استارشیپها هستند، زیرا این پرواز آخرین پرواز برای طراحی نسخه ۲ این وسیله نقلیه بود.
به گفته اسپیس ایکس، استارشیپ بعدی (نسخه ۳) کمی بلندتر خواهد بود و برای نیروی رانش اضافی از موتورهای جدید رپتور ۳ استفاده میکند. این شامل آداپتورهای اتصال جدید خواهد بود تا دو استارشیپ بتوانند در مدار به هم متصل شوند و سوخت را منتقل کنند.
بوستر سوپر هوی دوباره طراحی شده است: دارای یک خط سوخت جدید و یک “مرحله داغ یکپارچه” برای مرحلهبندی روانتر است. این موشک تنها از سه باله شبکهای غولپیکر (۵۰٪ بزرگتر از قبل) برای هدایت فرود خود استفاده خواهد کرد و اسپیسایکس در حال ارتقاء بازوهای برج پرتاب است تا هر دو مرحله را هنگام بازگشت در خود جای دهد.
به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیسایکس، یک ناوگان کوچک از استارشیپهای بدون سرنشین میتواند در پنجره زمانی مطلوب بعدی، که اواخر سال ۲۰۲۶ است، به سمت مریخ پرتاب شود. یک استارشیپ V4 حتی بزرگتر، با ۴۲ رپتور و ارتفاع حدود ۴۶۶ فوت، نیز توسط اسپیسایکس برنامهریزی شده است و پیشبینی میشود در سال ۲۰۲۷ به فضا پرتاب شود. فضانوردان با اوریون، به عنوان بخشی از مأموریت آرتمیس ۳ ناسا به مدار ماه سفر خواهند کرد.
از آنجا، آنها سوار بر یک سیستم فرود انسانی استارشیپ اسپیسایکس میشوند تا به ماه فرود بیایند. یک مرحله بالایی استارشیپ به عنوان فرودگر ماه برای آرتمیس ۳ ناسا عمل خواهد کرد.